måndag 31 januari 2011

Klassblogg

Har suttit hela dagen med klassbloggen, format sidor och skrivit nätetik.
Det är mycket att tänka på. Klassen ska gilla idén, föräldrar ska informeras. För min skola är detta alldeles nytt så jag måste dra idén för ledningsgruppen senare i veckan.
Gäller nu att få kollegorna positiva till förarbetet så att de inser att bloggen kan underlätta arbetet. Hyser en förhoppning om att mina eventuella tabbar ska underlätta för fortsatt arbete med bloggar. Har kollat runt lite och sett att det finns skolor som ex. kommunicerar alla läxor genom bloggar.
Efter föreläsning i fredags på Skolverket om läroplan 2011 känns det ändå helt rätt att utveckla kommunikationer med hjälp av digitala medier.
Vacker väder ute, nu ska jag ta en paus och hämta 400 liter frigolitkulor som ligger på posten och väntar, sen ska jag stoppa en "jättesittkudde" till dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar